Eenvoudige maar doeltreffende website

DE FOTOGRAAF VAN DIE HET TOEVAL NIET ONOPGEMERKT LAAT 

 

Willem Joosse wordt wel een fotograaf van de straat genoemd: ‘Ik ga erop uit, kijk wat ik tegenkom, sta open voor verwondering, zoek door de lens en fotografeer.’  Hij is zelden ergens naar op zoek, die Joosse, maar stuit steeds – onverwacht – op interessante alledaagse taferelen, personages en objecten. Een bijzondere lichtval of een boeiende, ruimtelijke compositie. Dat is de meerwaarde van zijn oog. Hij registreert wat anderen onopgemerkt aan zich voorbij laten gaan. Willem Joosse verzocht zijn zoon Jochem een website van bescheiden omvang voor hem te maken. Boven N.A.P. ontwikkelde het logo, de slogan, de webteksten en het ontwerp van de site-fotoportfolio, inclusief bestelmogelijkheid.

 

Ga naar willemjoosse.nl.

Zinnige & kunstzinnige onderzoeksverhalen

The Fontys Arts Files

Voor de masterstudenten van de creatieve opleidingen organiseert Fontys Hogeschool voor de Kunsten jaarlijks vijf research days. Ervaren professionals vertellen dan over hun vak en persoonlijke werkervaringen. Eind 2021 hield de Vlaamse kunstenaar Benjamin Verdonck er een boeiende voordacht. De studieleiding van Fontys besloot zijn verhaal te vermenigvuldigen en vroeg Boven N.A.P. een tweetalige uitgave te verzorgen. We bedachten de naam en het onderschrift: The Fontys Art Files, zinnige en kunstzinnige onderzoeksdagen. Ook verzorgde Boven N.A.P. het ontwerp. Op de omslag een vereenvoudigde grafische weergave van het beeld Albero Porta (boom|deur) van Giuseppe Penone dat in het verhaal van Verdonck de apotheose vormt. De omslag van de 32 pagina’s tellende publicatie is uitgevoerd in wit en koper foliedruk op muscat grey karton. Drukker Roggeband & Accuraat leverde topkwaliteit.

Logo, identiteit, signing en bewegwijzering

Stadshart-operatie: verhuizing en nieuwe huisstijl

 

Huisartsenpraktijk Stadshart is verhuisd naar een historisch pand aan de Nieuwe Haagdijk in Breda. De nieuwe huisvesting is ingrijpend verbouwd om hoogwaardige patiëntenzorg te kunnen blijven bieden. Boven N.A.P. kreeg de opdracht een nieuw logo, een nieuwe huisstijl, de gevelsigning en de interne bewegwijzering te ontwikkelen, passend bij de identiteit van de praktijk en de praktijkhouders. De gelaagde S in het beeldmerk vormt een verwijzing naar de esculaap en de drie artsen. In het ontwerp van de gevelsigning vindt een repetitie plaats van dat gelaagde logo.

Omdat u een goede taxateur op waarde weet te schatten…

De Dongense ondernemer Eric van den Bosch verzorgt de bedrijfstaxatie van zakelijke en particuliere onroerend goed-objecten. Woonhuizen, winkels, kantoorpanden, opslagruimtes, productielocaties. Als door-en-door betrouwbare en deskundige vastgoedtaxateur handelt Van den Bosch volgens internationale richtlijnen en de gedrags- en beroepsregels van NRVT en REV.

 

Boven N.A.P. ontwikkelde voor deze opdrachtgever de bedrijfsnaam StandVast, de slogan, de huisstijl en het fotografieconcept dat de webbouwer 1 op 1 heeft verwerkt in de website.

 

Voor de fotografie tekent Tim Eshuis.

Trahecon on the road

Trahecon uit Waalwijk produceert en monteert hoogwaardige hekwerken, balkonbeglazing, trappen en constructies. De klant- en oplossingsgerichte medewerkers leveren kwaliteit op het hoogste niveau. Kwaliteit die zich vertaalt in een gestroomlijnd proces, kwaliteitsproducten én een geslaagd project. Dat verklaart het vertrouwen dat opdrachtgevers in Trahecon stellen.

 

Boven N.A.P. kreeg het verzoek om voor de vrachtwagenvloot van Trahecon een eigentijds design te maken, in lijn met de nieuwe visuele identiteit die we twee jaar geleden hebben ontwikkeld. Reclame op de weg vereist een bondige boodschap: naam en logo, kernactiviteiten en de slogan. Zo werkt Trahecon ook onderweg aan het opbouwen van haar naams- en inhoudsbekendheid.

Met een flitsend brandweerfilmpje voerden we online een 4 traps-wervings-offensief.

 

Stap 1. De productie van een wervende film, gericht op het genereren van aanmeldingen voor de Open Oefenavonden.

 

Stap 2. De promotie van het filmpje over de Open Oefenavond op Facebook en Instagram. Met als doel: veel videoweergaven bij een grote doelgroep.

 

Stap 3. Inzoomen op de kleinere groep mensen die de video hebben bekeken en dus zijn aangemerkt als geïnteresseerd in de brandweer en het vrijwilligerschap.

Stap 4. ‘Ontdek hoe verrijkend het is om brandweerman of -vrouw te zijn.’  Met gerichte online advertising op Facebook en Instagram de groep geïnteresseerden verleiden zich aan te melden. Met één muisklik kwam je op de landingspagina waar je je kon aanmelden voor een oefenavond in de buurt.

 

Met deze multimediale aanpak heeft Brandweer Gooi en Vechtstreek de gewenste doelgroep weten te bereiken… met een uitstekende respons als resultaat. In totaal is de video ruim 40.000 keer bekeken. 62 mensen raakten besmet met het brandweervirus en meldden zich aan voor een Open Oefenavond. 24 mensen zijn in de running voor de opleiding.

 

Herpositionering, naamswijziging, nieuwe huisstijl en
autosigning. 

De Ruyter ICT heet voortaan de ICT Ruyters

 

De ICT Ruyters beloven een dusdanige inrichting van complex, zakelijke ICT-omgevingen dat deze 24/7 betrouwbaar zijn. Boven N.A.P. ontwikkelde voor deze opdrachtgever de herpositionering, bedacht een nieuwe naam en ontwierp een nieuwe huisstijl.

 

Communicatieplannen

Het communicatieplan, geënt op de marketingstrategie, registreert ontwikkelingen in de markt, formuleert de SWOT-analyse en beschrijft de (gewenste) identiteit, het (gewenst) imago en de positionering. De aanbevelingen, het plan van aanpak en het on- en offline media- en middelenadvies zijn erop gericht effectief de doelen van de opdrachtgever te realiseren. Haverman en Joosse ontwikkelden onder meer communicatieplannen voor

 

Pertijs Juweliers

juweliersgroep

 

Gebouw F

centrum voor architectuur

 

Verlegh

leverancier bouwmaterialen

 

Floris’Hand

financiële dienstverlening

 

Beukenhof Vandenhove

woonzorgproject

 

Parker Filtration and Separation

industrie

 

Lussenburg

verzekeringen

 

Landgoed Wolfslaar

sterrenrestaurant

 

IMC

subsidie-aanvragen

 

Inter Groep

detachering

 

Veiligheidsregio Utrecht

brandweer

Namen.

Een goede naam verdient een plek in ‘de brandkast van de onderneming’. De plaats waar waardevol kapitaal wordt bewaard en gekoesterd. Kenmerkend voor een goede naam: ‘creatief, inhoudelijk sterk en met een hoge herinneringswaarde’. Jochem Joosse en Paul Haverman ontwikkelden – al dan niet samen met anderen – onder meer de volgende namen…

 

Kobaltblauw

Interieurarchitect

 

De Company Quiz

Bedrijfsevent ter lering en vermaak

 

Diagnosemantelzorg.nl

Biedt ondersteuning aan mantelzorgers

 

BrandOriginals

Merk-bedrijfskleding

 

Speedboot

Online marketing en communicatie

 

Zintuigeluk

Mindfullness voor kinderen

 

Stilwater

Coaching van jongeren

 

Volmondig JA

Lokale Bredase Politieke partij

 

Wereld zonder kopzorgen

Stichting die zich sterk maakt voor hersenonderzoek

 

Liever Levend

Maak van je laatste afscheid geen dooie bedoening

 

Helmgras

Audioproducties

 

Happystreet

Stickers voor op afvalcontainers

 

Schaal één op

Maquettebouw

 

Voorwaartz

Training en coaching

 

Eye Eye Captain

Werkmaatschappij opticienketen

 

Dichterbij

Dienstverlening aan mensen met een beperking

 

Koerseigen

Organisatie-ontwikkeling

 

De Zuidwester

Jeugdzorg

 

Café Libre

Literair café

 

Twinkeling

Kinderdienstencentrum

 

Rollito’s

Italiaanse gebakjes van Maitre Paul

 

Floris’Hand

Financieel zakelijke dienstverlening

 

Bedrijfsartsen 5

Bedrijfsartsen

 

Zummum

Accountancy en belastingadvies

 

Onder de bomen

Kunstproject in de natuur

 

Floreer

Organisatie-ontwikkeling

 

Breda Graphic Capital

Op eigen initiatief ontwikkelde naam die aansluit bij ambities van Breda

 

Tafel 9

Nieuwsbrief toprestaurant

 

Los Zand

Nieuwsbrief

 

Recessiepong

Spel dat energie geeft in tijden van recessie

 

Vandaag de dag

Nieuwsbrief voor ouderen               

 

LOOV

Onderwijsontwikkelingsorganisatie          

Slogans.

De slogan communiceert de belangrijkste belofte van de onderneming die antwoord geeft op de vraag van de doelgroep: What is in it for me? Een goede slogan verleidt de ontvanger. Zoals Eva de appel aan Adam voorhield, wat hem ertoe bracht zijn tanden in haar te zetten. Jochem Joosse en Paul Haverman ontwikkelden – al dan niet samen met anderen – de volgende slogans…

 

Boven N.A.P.

De meerwaarde van verbeeldingskracht.

 

Secure layers

Veilig. In verbinding. Vrij.

 

RST

Rechtgeaard. Strijdbaar. Vol toewijding.

 

Kamermuziek Breda

Concerten waar je stil van wordt…

 

Landgoed Wolfslaar

Ongerepte natuur. Zinnenstrelend nabij.

 

Werk bij Zuiderhout

Omgeven door verhalen… 

 

Floris´Hand

Mensen die je graag ontmoet. 

 

Parker

High performance is in the air. 

 

Màrshé Breda

Culinair de wereld delen.

 

Zummum

Van getal naar ruimte.

 

HealthNet TPO

Stelt mensen in staat zichzelf te redden. 

 

Werken bij deBreedonk

Boeit, schept banden en is maatschappelijk van betekenis… 

 

Janus Vaten

Packaging in top condition.

 

LOOV

Iedere beoordeling een leermoment.

 

Zandberg

Voor elke wens een waterdichte oplossing.

 

Driestroom

Wat betekent alledaags geluk voor jou?   

 

Brandweer Veiligheidsregio Utrecht.

In de hoogste staat van paraatheid voor ieders veiligheid.

 

Vrijwilliger bij Brandweer Gooi en Vechtstreek
Je bent van onschatbare waarde.

 

The Signerz

De signing. De handdruk. De merkbeleving.

 

Breda Originals

Omdat onze stad een machtig mooi merk is.

 

Trahecon

Samen hogerop.

 

Mooii

Mensen. Vormen. Ruimte.

 

v.v. Baronie

Welkom bij de club.

 

Bredase Vredesprijs

Want vrede is minder vanzelfsprekend dan het lijkt.

 

Auto Ryma

Eerlijke mannen. Degelijk werk.