Jubileumboek Onze Lieve Vrouwelyceum

Ode aan onze middelbare school

Samen met De Groen Media heeft Boven N.A.P. ruim twee jaar gewerkt aan een boek voor het OLV. Maandag 5 september 2022 jl., de dag dat het Bredase lyceum precies 100 jaar bestond, is het boek ten doop gehouden. De titel luidt Zodra de zoemer gaat. Echo van een eeuw Onze Lieve Vrouwelyceum. We kozen voor deze titel omdat het geluid van een zoemer een spectrum aan emoties vangt die bij een school horen. De start van dat proefwerk, wéér te laat zijn voor die les of het gevoel van ‘ein-de-lijk lunchpauze!’.

 

In 100 hoofdstukken verdeeld over 244 pagina’s voorzien van harde kaft is het boek een ode aan de jubilerende school geworden. Maar er staan ook verhalen in over pesten, de losse omgangsvormen in de jaren 70 in verhouding tot het huidige #metoo-tijdperk en het verdriet om overleden scholieren. Zonder overdrijving: het OLV, De Groen Media en Boven N.A.P. hebben veel – bijna uitsluitend positieve – reacties ontvangen. Lees maar hier.

 

Het jubileumboek is te bestellen via www.olv100.nl of de betere Bredase boekhandel.

Eenvoudige maar doeltreffende website

DE FOTOGRAAF VAN DIE HET TOEVAL NIET ONOPGEMERKT LAAT 

 

Willem Joosse wordt wel een fotograaf van de straat genoemd: ‘Ik ga erop uit, kijk wat ik tegenkom, sta open voor verwondering, zoek door de lens en fotografeer.’  Hij is zelden ergens naar op zoek, die Joosse, maar stuit steeds – onverwacht – op interessante alledaagse taferelen, personages en objecten. Een bijzondere lichtval of een boeiende, ruimtelijke compositie. Dat is de meerwaarde van zijn oog. Hij registreert wat anderen onopgemerkt aan zich voorbij laten gaan. Willem Joosse verzocht zijn zoon Jochem een website van bescheiden omvang voor hem te maken. Boven N.A.P. ontwikkelde het logo, de slogan, de webteksten en het ontwerp van de site-fotoportfolio, inclusief bestelmogelijkheid.

 

Ga naar willemjoosse.nl.

Business to business

STRAK ZAKELIJK DESIGN VOOR IT-MERKEN

 

Rackmount.IT ontwikkelt en produceert fraai vormgegeven stalen rekken van hoge kwaliteit voor IT-beveiligingsoplossingen. Zowel vaste als modulaire, stapelbare systemen. Het bedrijf heeft vestigingen in Nederland, Amerika en Australië. De opdrachtgever bedacht voor een nieuwe productrange de naam Leoracken wilde het als een zelfstandig merk in de markt zetten. Boven N.A.P. ontwikkelde respectievelijk het logo, de huisstijl, de huisstijl manual, productsheets en een 3 slagfolder. In het kielzog van deze opdracht volgde eenzelfde ontwerpverzoek voor de nieuwste innovatieve productrange Eaglerack. Ook tekende Boven N.A.P. voor de restyling van de visuele identiteit van het overkoepelende merk Rackmount.IT.

Zinnige & kunstzinnige onderzoeksverhalen

The Fontys Arts Files

Voor de masterstudenten van de creatieve opleidingen organiseert Fontys Hogeschool voor de Kunsten jaarlijks vijf research days. Ervaren professionals vertellen dan over hun vak en persoonlijke werkervaringen. Eind 2021 hield de Vlaamse kunstenaar Benjamin Verdonck er een boeiende voordacht. De studieleiding van Fontys besloot zijn verhaal te vermenigvuldigen en vroeg Boven N.A.P. een tweetalige uitgave te verzorgen. We bedachten de naam en het onderschrift: The Fontys Art Files, zinnige en kunstzinnige onderzoeksdagen. Ook verzorgde Boven N.A.P. het ontwerp. Op de omslag een vereenvoudigde grafische weergave van het beeld Albero Porta (boom|deur) van Giuseppe Penone dat in het verhaal van Verdonck de apotheose vormt. De omslag van de 32 pagina’s tellende publicatie is uitgevoerd in wit en koper foliedruk op muscat grey karton. Drukker Roggeband & Accuraat leverde topkwaliteit.

Logo, identiteit, signing en bewegwijzering

Stadshart-operatie: verhuizing en nieuwe huisstijl

 

Huisartsenpraktijk Stadshart is verhuisd naar een historisch pand aan de Nieuwe Haagdijk in Breda. De nieuwe huisvesting is ingrijpend verbouwd om hoogwaardige patiëntenzorg te kunnen blijven bieden. Boven N.A.P. kreeg de opdracht een nieuw logo, een nieuwe huisstijl, de gevelsigning en de interne bewegwijzering te ontwikkelen, passend bij de identiteit van de praktijk en de praktijkhouders. De gelaagde S in het beeldmerk vormt een verwijzing naar de esculaap en de drie artsen. In het ontwerp van de gevelsigning vindt een repetitie plaats van dat gelaagde logo.

Omdat u een goede taxateur op waarde weet te schatten…

De Dongense ondernemer Eric van den Bosch verzorgt de bedrijfstaxatie van zakelijke en particuliere onroerend goed-objecten. Woonhuizen, winkels, kantoorpanden, opslagruimtes, productielocaties. Als door-en-door betrouwbare en deskundige vastgoedtaxateur handelt Van den Bosch volgens internationale richtlijnen en de gedrags- en beroepsregels van NRVT en REV.

 

Boven N.A.P. ontwikkelde voor deze opdrachtgever de bedrijfsnaam StandVast, de slogan, de huisstijl en het fotografieconcept dat de webbouwer 1 op 1 heeft verwerkt in de website.

 

Voor de fotografie tekent Tim Eshuis.

Trahecon on the road

Trahecon uit Waalwijk produceert en monteert hoogwaardige hekwerken, balkonbeglazing, trappen en constructies. De klant- en oplossingsgerichte medewerkers leveren kwaliteit op het hoogste niveau. Kwaliteit die zich vertaalt in een gestroomlijnd proces, kwaliteitsproducten én een geslaagd project. Dat verklaart het vertrouwen dat opdrachtgevers in Trahecon stellen.

 

Boven N.A.P. kreeg het verzoek om voor de vrachtwagenvloot van Trahecon een eigentijds design te maken, in lijn met de nieuwe visuele identiteit die we twee jaar geleden hebben ontwikkeld. Reclame op de weg vereist een bondige boodschap: naam en logo, kernactiviteiten en de slogan. Zo werkt Trahecon ook onderweg aan het opbouwen van haar naams- en inhoudsbekendheid.

Met een flitsend brandweerfilmpje voerden we online een 4 traps-wervings-offensief.

 

Stap 1. De productie van een wervende film, gericht op het genereren van aanmeldingen voor de Open Oefenavonden.

 

Stap 2. De promotie van het filmpje over de Open Oefenavond op Facebook en Instagram. Met als doel: veel videoweergaven bij een grote doelgroep.

 

Stap 3. Inzoomen op de kleinere groep mensen die de video hebben bekeken en dus zijn aangemerkt als geïnteresseerd in de brandweer en het vrijwilligerschap.

Stap 4. ‘Ontdek hoe verrijkend het is om brandweerman of -vrouw te zijn.’  Met gerichte online advertising op Facebook en Instagram de groep geïnteresseerden verleiden zich aan te melden. Met één muisklik kwam je op de landingspagina waar je je kon aanmelden voor een oefenavond in de buurt.

 

Met deze multimediale aanpak heeft Brandweer Gooi en Vechtstreek de gewenste doelgroep weten te bereiken… met een uitstekende respons als resultaat. In totaal is de video ruim 40.000 keer bekeken. 62 mensen raakten besmet met het brandweervirus en meldden zich aan voor een Open Oefenavond. 24 mensen zijn in de running voor de opleiding.

 

Herpositionering, naamswijziging, nieuwe huisstijl en
autosigning. 

De Ruyter ICT heet voortaan de ICT Ruyters

 

De ICT Ruyters beloven een dusdanige inrichting van complex, zakelijke ICT-omgevingen dat deze 24/7 betrouwbaar zijn. Boven N.A.P. ontwikkelde voor deze opdrachtgever de herpositionering, bedacht een nieuwe naam en ontwierp een nieuwe huisstijl.

 

Communicatieplannen

Het communicatieplan, geënt op de marketingstrategie, registreert ontwikkelingen in de markt, formuleert de SWOT-analyse en beschrijft de (gewenste) identiteit, het (gewenst) imago en de positionering. De aanbevelingen, het plan van aanpak en het on- en offline media- en middelenadvies zijn erop gericht effectief de doelen van de opdrachtgever te realiseren. Haverman en Joosse ontwikkelden onder meer communicatieplannen voor

 

Pertijs Juweliers

juweliersgroep

 

Gebouw F

centrum voor architectuur

 

Verlegh

leverancier bouwmaterialen

 

Floris’Hand

financiële dienstverlening

 

Beukenhof Vandenhove

woonzorgproject

 

Parker Filtration and Separation

industrie

 

Lussenburg

verzekeringen

 

Landgoed Wolfslaar

sterrenrestaurant

 

IMC

subsidie-aanvragen

 

Inter Groep

detachering

 

Veiligheidsregio Utrecht

brandweer