Boven N.A.P. heeft een nieuwe stagiaire. Joris Staal (21) loopt vanuit zijn studie Communicatie aan de Hogeschool van Utrecht mee om een beter inzicht te krijgen in de alledaagse beroepspraktijk en in tal van communicatievraagstukken. Hij prefereerde een kleinschalig bureau met een informele sfeer. In samenspraak hebben het bureau en de stagiaire opdrachten geformuleerd waarop hij zich gedurende de stage zal richten. Verdiepend kennismaken met het ontwerpvak, met projectbegeleiding en relatiebeheer. Ook wordt van hem een constructief kritisch houding verwacht ten opzichte van het werk dat Boven N.A.P. voorbrengt. Joris Staal: ‘Tijdens mijn studie miste ik af en toe de link naar creatie. Ik verwacht dat ik tijdens deze stage volop creatieve opdrachten mag uitvoeren. Ik heb er onwijs veel zin in!’

Ineens stond de beeldhouwer bij ons binnen. Een gebogen gestalte, dik gekleed in een stoer ribfluwelen werkmansjas, een verweerd hoofd met een wollen pet. Hij droeg 2 gloednieuwe boeken onder de arm en keek ons blij aan. Zichtbaar verguld met het boek dat hij ieder van ons verwachtingsvol overhandigde. Ludovicus van Eijnatte staat op de omslag. De titel: licht ruimte verbinding. Aandachtig bekeek Ludo hoe Jochem en Paul het boek opensloegen, doorbladerden en beoordeelden. Ook zij zijn bereblij met het omvangrijke kunstboek dat Boven N.A.P. samen met de beeldhouwer tot stand gebracht heeft.

 

Licht Ruimte Verbinding is geredigeerd door Cor Laming en vormgegeven door Boven N.A.P.
Het kunstboek is voor € 70,00 te koop bij

–     Boekhandel Van Kemenade en Hollaers

–     De Vrije Boekhandel

–     Stedelijk museum Breda

 

Wie voorheen de huisvesting van Witlox VCS naderde, nam nauwelijks het beeldmerk van Witlox VCS waar. Het stond nauwelijks zichtbaar boven op het dak van het grote kantoorgebouw. Zonde, want wie eenmaal bij Witlox binnenstapt, ervaart meteen de hartelijkheid van een uitnodigend merk. Gastvrije baliemedewerksters, een kleurrijke inrichting en accountants die uitblinken in expertise en dienstbaarheid.

 

Boven N.A.P. adviseerde Witlox het logo (door een ander bureau ontwikkeld) minder hoog – beter zichtbaar en meer nabij – tegen de gevel te bevestigen. Jochem maakte artist impressions. Na goedkeuring verzorgde The Signerz in Breda de productie en plaatsing van de signing. (de grootste is 6,50 meter breed x 1,63 meter hoog).

 

Witlox VCS is anno 2020 een stukje dichterbij.

 

Jubileumboek Onze Lieve Vrouwelyceum Breda

Woensdag 4 maart 2020. In 2022 bestaat het Onze Lieve Vrouwelyceum 100 jaar. Rector Gijs van Wijlen en Paul Haverman van Boven N.A.P. zetten hun handtekening onder de opdracht voor de ontwikkeling van het jubileumboek. Een co-creatie tussen de school, De Groen Media en Boven N.A.P. Literator Ru de Groen en Paul Haverman zijn samen verantwoordelijk voor de research en de totstandkoming van de teksten. Ze worden daarbij ondersteund door de redactie van de schoolkrant en conrector Frits van der Zalm. Jochem Joosse tekent voor research en ontwerp. De verschijning van het boek staat gepland in september 2022.

Nieuwe stagiaire grafisch ontwerp bij Boven N.A.P.

Februari 2020. Boven N.A.P. heet een nieuwe stagiaire welkom. Caitlynn de Ridder (22). Ze is 4ejaars student Mediavormgeving aan het Da Vinci College in Dordrecht. Ze haalde eerder haar diploma voor Desktop Publishing aan het Grafisch Lyceum. Als stagiaire grafisch ontwerp werkt Caitlynn aan tal van ontwerp-projecten voor opdrachtgevers van Boven N.A.P. Maar haar belangrijkste taak is de uitvoering van de afstudeeropdracht die meetelt voor haar examen. Caitlynn: ‘Sinds ik in opleiding ben, kijk ik overal – op straat, op tv, in magazines en op verpakkingen – of ik de vormgeving geslaagd vind en of het beter kan. Ik word enthousiast van het ontwerpen van alle mogelijke on- en offline uitingen. In mijn vrije tijd ga ik naar comic cons, concerten, films en festivals. Of ik zit dan thuis lekker te gamen.” Caitlynn kijkt uit naar een leerzame samenwerking met Paul en haar stagebegeleider Jochem. Eind april hopen ze met de nieuwe stagiaire terugkijkend te proosten op een mooie stageperiode…

De paraatheid van voldoende brandweervrijwilligers is cruciaal voor de veiligheid in de samenleving. Voor Brandweer Gooi en Vechtstreek ontwikkelde Boven N.A.P. de wervingscampagne. Met als centraal thema ‘Oefenavonden en Hetere Vuren’. Geïnteresseerden werden uitgenodigd een Open Oefenavond bij te wonen. Folders, mupi’s, affiches, een film en on- en offline advertenties leidden tot de gewenste oogst. Maar liefst 60 mensen meldden zich aan.

Lees meer…

TRAHECON. Produceert en construeert trappen en hekken

Uitgesproken blij zijn we met onze nieuwe opdrachtgever Trahecon.
Een heerlijke opdrachtgever om voor te werken. Jawel, de Waalwijkse producent van trappen en hekken die ook de constructie op (hoogbouw) locaties verzorgt. Gedurende het hele bouwproces zet Trahecon voor haar klanten stappen extra. Na een brainstorm met zes medewerkers ontwikkelde Boven N.A.P. eerst de positionering, een strakke slogan en een eigenzinnig logo. Vervolgens de huisstijl, de signing op het pand en de werkbussen en de website. De nieuwe merkidentiteit staat stevig. Eigentijds, kleurrijk en zelfbewust.

Van maart 2016 tot mei jongstleden heeft Boven N.A.P. de brandweer in de Veiligheidsregio Utrecht geadviseerd en ondersteund bij een organisatiebreed intern communicatietraject. Kort nadat de opdracht was voltooid, stuurde onze opdrachtgever een aanbeveling voor op de website waar we erg blij mee zijn.  Zie: www.bovennap.nl/progress/
Dank Rob Timmermans en Leo de Lange.

Infographic

Medewerkers van het chemieconcern BASF bezoeken begin april 2018 het BASF Master Builders Event. Doel: het promoten van de magische oplossingen die BASF heeft ontwikkeld voor professionals in de decoratie en de creatieve branche. Hun leidinggevende wil ze beknopte richtlijnen meegeven geënt op de push en pull strategie. Pushing the solutions van BASF aan de ene kant. En…  Pulling the process aan de andere kant, door BASF’s toegevoegde waarde te promoten en aldus vraag te creëren. Boven N.A.P. ontwikkelde ter ondersteuning van de Sales medewerkers twee infografics met daarop de belangrijkste stappen. Resultante? Een nieuwe opdrachtgever die zeer content is met de snelheid, het meedenken en de geleverde kwaliteit.

Jochem Joosse start met docentschap Interne Communicatie

 

In april 2018 start Jochem Joosse met lesgeven aan HBO communicatiestudenten van Avans, thema: Interne Communicatie. In de lessen combineert hij de theorie uit het opleidingscurriculum met zijn eigen jarenlange ervaring als communicatieprofessional. Jochem heeft er zin in. Verwacht uiteraard dat hij zijn kennis zal overdragen, maar ook dat het onderwijs hemzelf dwingt zich nog meer te verdiepen in het vak. Of, zoals T. Edwards zei: ‘Als u iets door en door wilt leren kennen, onderwijs het dan aan anderen.’